הדברת עש המזון

הדברת עש המזון – לא מה שחשבתם

הדברת עש המזון היא בעייתם העיקרית של מפעלים המייצרים קטניות ארוזות או מוצרי מזון בכלל. אהבתם של החרקים הקטנים לקטניות ומשיכתם אליהם, לעיתים מותירות את המפעלים חסרי אונים לנוכח הפרפרים התוקפים את מוצריהם.  כדי לפתור את התופעה מפעלים רבים פונים לעזרה של מדבירים, המתמחים בתחום של הדברת עש המזון. מדבירים רבים  אף עומדים בקשרים קבועים עם מפעלים כאלו ומבצעים אצלם הדברות בפרקי זמן קבועים בשנה. אז היכן נכנס החלק שלכם לתמונה? מה תגידו אם תדעו שאריזות נגועות עלולות להגיע ישירות מהמפעל אליכם הביתה? במקרה כזה הדברת עש המזון תיאלץ להפוך לחלק מהלקסיקון שלכם גם כן. 

הדברת עש המזון – המדריך השלם

ריסוס ארונות המטבח

עש המזון לרוב אינו מתעניין בחלקי הבית השונים מלבד המטבח. מבחינת עש מסוג זה, המטבח שלכם הוא גן העדן הפרטי שלו. כל שעליו לעשות הוא לצלול לתוך המזון שלכם וליהנות מכל רגע שהוא יכול. אתם יכולים לסיים את ההנאה שלו והסבל שלכם על ידי ביצוע הדברת עש המזון. ההדברה תדאג לנקות את הארונות שלכם מכל זכר שהוא לחרק הקטן ותשמור על האוכל שלכם נקי מעש לאורך ימים.

זריקת אריזות נגועות

הרעיון הזה נשמע ברור מאליו, אך אנשים רבים אינם יודעים כיצד ליישם אותו. הרי אם יש עש מזון אצלכם בארון, הוא הגיע מאריזה כלשהי. איך יודעים באיזו אריזה מדובר? פה נכנס הידע שלכם לתמונה. תצטרכו לחפש בכל האריזה החיצונית חורים קטנטנים. החורים הללו מעידים על חיתוך של האריזה על ידי עש והטלת ביצים בתוכה. הביצים הללו מתפתחות לזחלים שבסופו של דבר יהפכו לעש הבוגר שירחף אצלכם בארון.

ניקיון יסודי

הדברת עש המזון אולי אינה מתבצעת רק בעזרת ניקיון יסודי, אך אין ספק שניקיון זה הוא חלק חשוב בתהליך. הדברת עש המזון נצרכת במקרים בהם המטבח נגוע בעש ובביצים שהוא מטיל. ביצים אלו אינן בגודל אותו ניתן לראות בעין, אבל בהחלט ניתן לטאטא ולסלק בעזרת חומרי ניקוי חזקים. כל שעליכם לעשות הוא לרוקן את הארונות ולשלוח את העש לאוויר הפתוח ומחוץ למטבח שלכם.